PERINGATAN!

Blog ini dihasilkan untuk mengisi masa lapang penulis dan mengembangkan minat penulis untuk menghasilkan karya-karya seperti cerita pendek, sajak ataupun puisi. Semua cerita yang dihasilkan tiada kena mengena yang hidup mahupun yang sudah tiada di dunia. Anda DILARANG "copy" segala kandungan yang ada di dalam blog ini.

IF YOU RESPECT ME, I'M WILL RESPECT YOU

Untuk membaca blog penulis, sila lawat
www.tehaalarh.blogspot.com
SEKIAN. TERIMA KASIH

Sunday, September 9, 2012

Sinopsis | Mama




Kehidupan dan perangai Lisa yang sentiasa perlu mengalah lebih mendewasakan lisa secara tidak langsung.Tanpa mengetahui siapa ibu bapa kandungnya, lisa hanya tinggal dibawah jagaan mama.Mama telah mengambil, menjaga, dan merawat lisa sehingga dewasa.

Biar apa pun kata orang, lisa tetap sabar kerana lisa tahu mama sayangkan dia.Lisa berjanji takkan kecewakan mama.Lisa ingin balas budi mama, tanpa melakukan sesuatu yang akan mengecewakan mama.

Kamal. Pemuda yang muncul dalam hidup lisa, sering memerhati lisa dari jauh.Dia mula tertarik dengan lisa.Akhirnya, Lisa berkawan dengan kamal, Lisa tidak pernah rasa di hargai seperti itu.Lisa tak perlu mengalah lagi, malah selalu permintaannya dituruti.

Kebahagian dimiliki tidak selalunya kekal.

Mama menghidap kanser.Lisa sangat sedih, lisa belum sedia untuk ditinggalkan oleh orang yang sudah menjaga dan merawat dia dari kecil hingga sekarang. Dia bertekad untuk menjaga mama, sehingga mama sembuh.

Bagaimana hubungannya dengan kamal? 
Mama, adakah akan sembuh?
Nantikan semuanya.....

1 comment:

irsah said...

akan dinantikan selanjutnyaa....