PERINGATAN!

Blog ini dihasilkan untuk mengisi masa lapang penulis dan mengembangkan minat penulis untuk menghasilkan karya-karya seperti cerita pendek, sajak ataupun puisi. Semua cerita yang dihasilkan tiada kena mengena yang hidup mahupun yang sudah tiada di dunia. Anda DILARANG "copy" segala kandungan yang ada di dalam blog ini.

IF YOU RESPECT ME, I'M WILL RESPECT YOU

Untuk membaca blog penulis, sila lawat
www.tehaalarh.blogspot.com
SEKIAN. TERIMA KASIH

Monday, May 21, 2012

Eps7 : Aku Bukan Milikmu




     Keputusan SPM sudah lebih kurang 3minggu keluar, alhamdullilah keputusan aku sangat memuaskan tetapi belum sampai tahap boleh dibanggakan lagi.Mak abah pun begitu, sangat gembira dengan keputusan SPM aku.Result kemasukkan ke IPTA pun sudah dikeluarkan dan aku dapat UITM di Terengganu.Perasaan aku berbelah bagi, aku gembira dapat tawaran ini tapi aku tak sanggup tinggalkan mak abah dan dia disini.

Mak hari-hari yakinkan aku dengan keputusan untuk melepaskan aku ke Terengganu tapi dia, dia masih tidak berkata apa-apa tentang tawaran aku ke IPTA.

'Awak, awak tak marah saya nak study kat Terengganu?'

'Kenapa b nak marah sayang?'

Aku diam tanpa jawapan, dari nadanya.Dia tidak kisah asalkan aku setia dan cinta aku hanya untuk dia.Itu memang janji aku, dia yang telah membuka pintu hati aku untuk dirinya sendiri.Aku rasa dia betul-betul ingin memperisterikan aku.Ya Allah bimbinglah hambamu ini...

'Sayang nak pergi sana bila?'

'Next week.Awak jangan cari orang lain ye? saya sayang awak'

Dia tersenyum apabila aku sebut perkataan itu.Mungkin dia sudah beranggapan yang aku sudah tewas dalam panahan cinta dia.Aku suka lihat dia tersenyum, bila dia tersenyum aku juga akan tersenyum.Tidak tahu apa yang kelakar sebenarnya.

Seminggu berlalu...

'Mak, Az pergi dulu halal kan makan minum Az kat sini dan Az minta maaf kalau ada buat salah dengan mak" Airmataku berlinangan di kelopak mata.

'Ye, Az.Mak pun sama.Mak minta maaf juga'

Mak terus memeluk aku, aku dalam keadaan sedih membalas pelukan dan menangis dalam pelukan seorang insan yang pernah melahirkan aku suatu ketika dahulu.Sedih memang tak terkata, ini kali pertama aku terpaksa berpisah dengan mak abah aku.

Berlalunya kereta abah dari tempat letak kereta di hostel aku, bermakna bermula hidup baru aku sebagai Mahasiswi di UiTM Terengganu.Sejarah lama, harus dipupuskan.Kini aku dah besar, aku perlu berdikari dengan dua belah kaki aku sendiri.

------------------------------------------------------------------------

Akhirnya aku berjaya menamatkan pengajian aku di UiTM Terengganu.Pengalaman yang tidak patut dilupakan, pengalaman menjadi seorang pelajar memang amat menyeronokkan tetapi bila tidak siap assigment, itu lebih memenatkan.

Sekarang aku kembali semula ke pangkuan Mak dan Abah.Aku terpaksa menjadi penggangur semula sementara aku menunggu panggilan untuk praktikal.Setelah sekian lama aku meninggalkan kerjaya sebagai penggangur ini.

"Awak,.."

Aku menunggu mesej di balas, tapi tidak dibalas.Hari terakhir dia berhubung dengan aku adalah hari terakhir aku tidur di hostel, itupun dia telefon dia cakap dia ada dinner malam itu.Lepas balik dinner tiada mesej mahupun missed call dari nombor telefon dia.

Aku cuba menelefon dia. Sudah lima kali aku cuba hubungi, akhirnya dia jawab paggilan aku.

'Ye sayang., kenapa?'

'Sayang dah balik rumah, bila nak jumpa?B busy ke?'

'B banyak kerjalah sayang, b nak kumpul duit.Kita kan nak kahwin'

'Oklah.b kerja hati-hati ye?I love you'

'I love you too.salam'


----------------------------------------------------------

Setiap pagi, aku bangun dari tidur.Aku cari telefon dan aku berharapa ada mesej dari dia untuk aku tapi hampanya hati aku bila tiada satu mesej pun yang aku terima.Tapi demi hubungan kami, aku tetap mesej dengan dia.

'Amirul Azran.. I love you. buat kerja hati-hati.jangan lupa makan.salam'

Walaupun hampir 3bulan aku hantar mesej begitu setiap hari, dia tidak pernah balas walaupun dengan perkataan 'terima kasih'.Aku gagahkan diri untuk menghantar mesej, mohon agar dia beri penjelasan.

'Amirul Azran, andai saya bererti lagi buat awak..tolong send gambar awak.If awak rasa saya takde erti lagi dalam hidup awak, awak tak perlu balas mesej ini dan mulai esok saya tak akan ganggu awak lagi'

Aku menahan sebak dan berharap mesej aku itu dibalas.

Titt,titt -- bunyi mesej masuk.

1 New Message from Bie <3

Aku buka mesej tersebut dan dapati mesej itu adalah gambar dia.Gambar dia yang tengah sibuk bekerja, comotnya dia.Aku tersenyum dan aku tahu aku mash beerti bagi dirinya.

Hubungan aku dan dia semakin bahagia, mesej aku setiap pagi dibalas dengan 'I love you too' betapa indahnya pagi aku setiap hari.Sehingga pada suatu hari, dia beria-ria menyuruh aku membuat akaun facebook yang baru untuk dirinya.Pada mulanya aku memang pelik, tapi dia kata Facebook itu khas kita berdua.Jadi aku ikutkan saja katanya.


Nantikan sambungannya...




Entri agak panjang, sebab ada beberapa orang pembaca minta dialog dipanjangkan




6 comments:

Princess Syazliyana said...

best lha . tag sy episod ke 8 yee :) hehe

TehaaNFM said...

@Princess SyazliyanaTq. Ok! i will do, dear :)

Yumida said...

menanti sambungannya..sronok menghayatinya..
follower ke 62

TehaaNFM said...

@Yumida Insyaallah, dalam minggu ini.Busy sikit

Park Hyun Ji said...

wahh best lhaaa . sambung sambung ^^

TehaaNFM said...

@park Hyun Ji : Insyaallah